onsdag den 8. maj 2013

DIY - hæklet kurv m. låg i Zpagetti

Her er så resultatet af min rest Zpagetti garn, med medfølgende opskrift :)



Lille kurv m. låg hæklet i Zpagetti:

Materialer:
En rest Zpagetti garn
Hæklenål 10mm

Kurv:
1.OMG: Hækl 6fm i en magisk ring. Kurven hækles rundt uden at afslutte hver enkelt omgang.
2.OMG: 2fm i hver m (12).
3.OMG: *1fm, 2fm i samme m*, gentag omgangen ud (18).
4.OMG: *2fm, 2fm i samme m*, gentag omgangen ud (24).
5.OMG: *3fm, 2fm i samme m*, gentag omgangen ud (30).
6.OMG: Hækl 1fm i hver m, men kun i det bagerste maskebånd.
7.-11.OMG: 1fm i hver m.
Klip snoren og hæft ender.

Låg:
1.OMG: Hækl 6fm i en magisk ring. Kurven hækles rundt uden at afslutte hver enkelt omgang.
2.OMG: 1fm i hver m (6).
3.OMG: 2fm i hver m, men kun i forreste maskebånd (12).
4.OMG: *1fm, 2fm i samme m*, gentag omgangen ud (18).
5.OMG: *2fm, 2fm i samme m*, gentag omgangen ud (24).
6.OMG: *3fm, 2fm i samme m*, gentag omgangen ud (30).
7.OMG: *4fm, 2fm i samme m*, gentag omgangen ud (36).
8.OMG: Hækl 1fm i hver m, men kun i det bagerste maskebånd.
9.OMG: 1fm i hver m.
Klip snoren og hæft ender.

God fornøjelse :)

6 kommentarer:

  1. Hvor er du sej søde :-):-):-)

    SvarSlet
  2. Jeg faldt lige over denne opskrift og fik lyst til at prøve den, men jeg har ingen Zspagetti eller lignende, så forsøgte mig med alm garn og en hæklenål nr. 3... Jeg har nu den sødeste lille dukke kurv :D hehe

    SvarSlet
    Svar
    1. Super fedt at høre at min opskrift kan bruges :) Også til andet garn ;)

      Slet
    2. Jeg puttede et par stykker slik i og forærede den til min niece, den blev hun glad for :D hehe...

      Slet
  3. Den vil jeg lave i alm garn, man kan jo bare give den flere omgange, til man når den størrelse der ønskes.

    SvarSlet
  4. Hvordan hækles knoppen på låget

    SvarSlet